Conform art. 9 din Ordonanța de Urgență nr. 34 din 2014 cumpărătorul are la dispoziție 14 zile de la primirea produsului pentru a-și exercita dreptul de retragere, adică să returneze produsul fără a-și justifica decizia.
Pentru realizarea returului este necesară prezentarea bonului fiscal sau a facturii fiscale pe care să fie înscris produsul care se dorește a fi returnat.
Pentru finalizarea returului este necesară furnizarea datelor de identificare (nume, prenume, adresa de domiciliu), conform art. 319 din Codul Fiscal, și semnarea dispoziției de plată, în cazul returului de bani în numerar.
Dacă produsele pe care le-ați cumpărat nu sunt mărimea sau culoarea potrivite sau descoperiți că nu sunt potrivite scopului pentru care le-ați achiziționat, INKTANE RO S.R.L. vă oferă posibilitatea returnării acestora în scopul schimbării sau rambursării contravalorii acestora.
Pentru a fi acceptate la retur, produsele trebuie să fie noi (să nu fi fost folosite). Dacă produsele sunt sigilate, vă rugăm să nu rupeți sigiliul acestora (conform art. 16 din OU 34/2014).
Transportul produselor se va face pe cheltuiala dumneavoastră. INKTANE RO S.R.L. își rezervă dreptul de a analiza și decide rambursarea întregii valori a returului pentru fiecare solicitare în parte.
Cum returnați un produs?
În 4 pași simpli. Iată care sunt aceștia:
1. Completați acest Formular de retur și în felul acesta ne anunțați că vreți să returnați unul sau mai multe produse din comandă. Ne puteți și trimite un email de retur, împreună cu următoarele informații: nume și prenume, număr comandă, IBAN, nume titular cont bancar, nume bancă, adresă bancă, motivul returului.
2. Împachetați produsul (ar fi minunat dacă ați avea ambalajul inițial) dacă nu, aveți grijă să fie împachetat bine și ferit de lovituri.
Atenție: Produsul trebuie să conțină toate componentele, să fie în ambalajul original, cu instrucțiunile cu care a venit (dacă este cazul), ambalat corespunzător pentru transport, trebuie să fie în condiții perfecte pentru a putea fi revândut. În caz contrar, dacă produsul nu se returnează în stare perfectă, vom fi nevoiți să oprim un anume procent din valoarea sa.
3. Coletul se expediază la adresa: Str. Ştefan cel Mare, Bl. 317, Sc. A, Et. 2, Ap. 6, Cam. 1, Vaslui, Vaslui, persoană de contact: Luca Cristian Ionuț.
Atenție, costul de transport pentru returul produselor către INKTANE RO S.R.L. va fi suportat de cumpărătorul care a solicitat returul. Returul produselor se face prin orice firmă de curierat preferată de client respectând detaliile menționate în emailul primit după înregistrarea cererii de retur.
4. Coletul a ajuns la noi, îl verificăm, vă anunțăm că este totul în regulă și vă facem plata. După ce vom recepționa coletul, vă vom trimite o notificare pe email / telefon și vom efectua plata.
RETUR TOTAL - În cazul în care cumpărătorul returnează toată comanda, INKTANE RO S.R.L. va returna contravaloarea produselor comandate și a costului de transport pentru expedierea inițială a coletului (dacă a fost achitat de cumpărător).
RETUR PARȚIAL - În cazul în care cumpărătorul returnează parțial și păstrează unul sau mai multe produse, INKTANE RO S.R.L. va returna numai contravaloarea produselor pe care cumpărătorul dorește să le returneze, fără să returneze taxa de transport pentu expediția inițială. Atenție, și în cazul acesta taxa de transport pentru returnarea produselor este suportată de client.
Returul produselor se face prin orice firmă de curierat preferată de client respectând detaliile menționate în emailul primit după înregistrarea cererii de retur.
Banii se virează în contul clientului în termen de 14 zile lucrătoare, în funcție de bancă. Cele 14 zile se calculează din momentul procesării returului.
Notă: Dacă produsul returnat se află într-o stare în care nu mai poate fi vândut ca și nou, vă va fi solicitată contravaloarea readucerii acestuia în stadiul inițial (dacă este posibil). Dacă nu sunteți de acord cu această taxă vă va fi reexpediat produsul, pe cheltuiala dumneavoastră. Acestă clauză se aplică conf. O.G. 34/2014, în cazul achiziționării de produse din acest site folosind tehnicile de comunicare la distanță, aplicându-se definițiile cuprinse în O.G. 34/2014 art. 2 lit.e.
În cazul în care doriți să schimbați produsul cu un altul sau pentru probleme legate de garanție, vă rugăm să ne transmiteți solicitarea pe adresa de email contact@inktane.ro împreună cu următoarele informații: nume și prenume, număr comandă, număr de telefon, motivul returului.
În situația în care produsul nu prezintă probleme legate de garanție, returnarea produselor se va face pe cheltuiala dumneavoastră prin intermediul curierului desemnat de către INKTANE RO S.R.L. sau prin intermediul unui curier ales de dumneavoastră.
Nu acceptăm colete returnate prin Poșta Română sau colete cu plata la destinatar.
CONDIȚII DE RETUR ÎN TEMEIUL OUG nr. 34/2014. DIMINUAREA VALORII BUNURILOR RETURNATE
Cumpărătorului se oferă dreptul de a se retrage (dreptul de retur; excepție făcând cazurile prezentate mai jos) în cazul achizițiilor cu livrare la domiciliu sau în pachetomat, tocmai pentru că nu are posibilitatea de a vedea produsele înainte de încheierea contractului, din același motiv i se permite să testeze și să verifice produsele pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare al acestora.
Astfel, pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare al acestora, consumatorul trebuie să le manipuleze și să le inspecteze la fel cum i s-ar permite într-un magazin fizic, fără utilizare intensă. Așadar, pentru a vă califica la un retur în timpul perioadei de retragere de 14 zile, trebuie să manipulați și să inspectați produsele cu grija necesară și fără a le deteriora în niciun mod, fiind necesar ca produsele să fie returnate în starea și ambalajul inițial, împreună cu toate componentele și accesoriile primite, inclusiv manual de utilizare și certificate de garanție, precum și orice produs bonus asociat achiziției.
Pentru produsele returnate care prezintă urme rezultate în urma manipulării corespunzatoare în scopul stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare (cu excepția produselor care prezintă urme de utilizare efectivă / intensă și / sau deteriorări ce conduc la imposibilitatea returnării), returul va fi procesat prin procedura aplicării diminuării valorii produsului în conformitate cu art. 14 alin. (3) din OUG nr. 34/2014, consumatorul fiind responsabil pentru diminuarea valorii produsului care rezultă din manipularea acestuia.
Acțiunile care duc la diminuarea valorii produsului returnat sunt următoarele: